Ondernemers die niet weten dat ze een website nodig hebben

Site laten maken

Als u uw bereik wilt vergroten en nieuwe klanten wilt vinden, is het tijd om serieus een website voor een klein bedrijf te overwegen. Nu 36% van alle kleine zakelijke klanten internet gebruikt om nieuwe bedrijven te vinden, is er geen reden om geen aanwezigheid op het web te hebben. Toch heeft bijna de helft van alle kleine bedrijven nog steeds geen website. Waarom is dat?

Volgens een onderzoek van Clutch zegt de meerderheid van de bedrijven zonder website dat een website niet relevant is voor hun bedrijf of dat deze te duur is. Als het op uitgaven aankomt, is het waar dat de budgetten van de meeste kleine bedrijven krap zijn, waardoor het moeilijk is om een ​​extra maandelijkse uitgave te rechtvaardigen. Er zijn echter zeer goedkope manieren om vandaag online te gaan – vooral als u kijkt naar het potentiële rendement op uw kapitaal.

Als het idee dat een website niet relevant is voor uw bedrijf u ervan weerhoudt een website te krijgen, kunt u er zeker van zijn dat websites voor iedereen nuttig zijn. Natuurlijk is het gemakkelijkst voor te stellen wat een restaurant of bedrijf op zijn website zet, maar dat betekent niet dat andere soorten bedrijven niet ook kunnen profiteren van een aanwezigheid op het web. We hebben diverse soorten bedrijven verzameld waarvan niet altijd wordt gedacht dat ze een website nodig hebben. Voroaf kunnen we al stellen dat je hier website laten maken niet al te duur of omslachtig is.

Dokters en tandartsen

Zorgaanbieders zijn vaak afhankelijk van verzekeringsnetwerken om gevonden te worden door nieuwe klanten. En hoewel het waar kan zijn dat deze kanalen goed werken voor het vinden van een arts of tandarts, nemen patiënten steeds vaker het initiatief als het om hun gezondheid gaat. Dit betekent dat een potentiële patiënt via zijn verzekeringsnetwerk over u te weten kan komen, maar toch zelf onderzoek zal doen naar uw praktijk voordat hij een afspraak met u maakt. Een uitnodigende website met uw biografie, foto’s van u en uw personeel en getuigenissen van patiënten kan u een cruciale voorsprong op de concurrentie geven.

Makelaar

Veel makelaars zijn van mening dat de website van het bekende vastgoedbedrijf waarvoor ze werken voldoende online aanwezig is, vooral als hun bio op de pagina staat. Toch zijn er redenen om uw online aanwezigheid niet alleen aan uw overkoepelende bedrijf over te laten. Ten eerste vertrouwt u erop dat het bedrijf nauwkeurig weergeeft wat u onderscheidt van de andere makelaars die ook voor het bedrijf werken. Zonder je eigen website beperk je ook je zoekmachine ranking als potentiële klanten zoeken op termen als ‘makelaar Berlijn’. Bedenk ten slotte wat er gebeurt als u dit bedrijf later verlaat om met een ander team te gaan werken – u moet opnieuw beginnen en krediet verdienen met uw nieuwe pagina op een andere site.

Elektricien of klusjesman

Hoewel recensiesites en servicegidsen goede manieren zijn voor thuisserviceproviders om gevonden te worden, moeten deze directory’s kijkers naar pagina’s leiden waar ze meer te weten kunnen komen over de persoon die de service levert. Wanneer een klant een dienstverlener in huis laat, voelt hij zich veel veiliger als die persoon een professionele, informatieve website heeft. Dit is erg belangrijk omdat kleine zakelijke klanten hebben aangegeven dat ze minder snel een bestelling bij een bedrijf zullen plaatsen als ze een slechte indruk van hun website hebben.

Ondernemers die niet weten dat ze een website nodig hebben
Schuiven naar boven